NOWY ROK FORMACYJNY

Nowy rok formacyjny czas zacząć!!!pobrane 2

pobrane 1

Zapraszamy 24 września na pierwszą po wakacjach Mszę Świętą wspólnotową do   parafii św. Jacka w Legnicy ul. Nadbrzeżna 3 (plan spotkania poniżej).

17:00 przygotowanie do Eucharystii

17:30 Nieszpory  - w czasie Nieszporów (po komentarzu do czytania) odbędzie się             przekazanie posług par animatorskich

18:00 Eucharystia

19:00 Agapa

Osoby, które modlą się Liturgią Godzin prosimy o przyniesienie ze sobą tekstów.

W czasie Eucharystii jesteśmy odpowiedzialni za Liturgię Słowa (I czytanie, Psalm Responsoryjny i II czytanie) oraz za Modlitwę Wiernych

Dary nie będą niesione w procesji, jednak chleb i winogrona potrzebujemy  na Agapę, więc prosimy dyżur liturgiczny o ich przyniesienie.

Prosimy o przybycie punktualnie na godzinę 17:00, ponieważ pomiędzy Nieszporami, a Eucharystią nie będzie czasu , ani możliwości ustalenia czegokolwiek

(np. przetestowania mikrofonu itp.).

Wykaz dyżurów przekażemy w najbliższym czasie.

Majówka VI Kręgu Domowego Kościoła

unnamedW dniach 28-30 kwietnia 2017r.   rodziny 6. Kręgu Domowego Kościoła uczestniczyły we wspaniałej przygodzie - wyjeździe weekendowym.

Głównym celem tego wyjazdu było Bardo, dokąd dojechaliśmy po godzinie 17.  W Bazylice Mniejszej Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny  mogliśmy uczestniczyć w adoracji Najświętszego Sakramentu połączonej  z koronką do Miłosierdzia Bożego i w wieczornej Mszy Św. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w Bazylice w Bardzie znajduje się Figura Matki Bożej Bardzkiej "Strażniczki Wiary".  Jest to najstarsza drewniana rzeźba romańska zachowana na Dolnym Śląsku. Historycy nie są zgodni co do tego czyim jest dziełem i kiedy powstała. Prawdopodobnie Figura Matki Bożej pojawiła się w Bardzie w około 1110r. i umieszczona była w kaplicy zamkowej. Według legendy, Maryja objawiła się w tej kaplicy pobożnemu młodzieńcowi, któremu przekazała swój wizerunek wraz z życzeniem, by w tym miejscu czczono ją w szczególny sposób.

Osobiście zabytkową figurę Matki Bożej mogliśmy ucałować w sobotę po wieczornym nabożeństwie.

Ale najpierw w sobotę po śniadaniu wędrówka w góry. Rozważaliśmy Mękę Pana podczas drogi krzyżowej  znajdującej się na stokach Góry Bardzkiej ,(stacje drogi krzyżowej z początku XIXw.).  Droga na szczyt doprowadziła nas nie tylko do Krzyża w punkcie widokowym, ale przede wszystkim  do kaplicy górskiej - Sanktuarium Matki Bożej Płaczącej na Bardzkiej Górze – Kalwarii, pięknej Kaplicy z początku XVIIw. Przez cały czas wędrując modliliśmy się w promieniach słońca i….. (pomimo końca kwietnia) po kostki w śniegu. Obserwując budzące się ze snu zimowego drzewa i kwiaty. Było pięknie ,a mimo trudu wspinaczki wiosna budziła się i w naszych sercach.

Będąc w Bardzie nie można nie oglądnąć ruchomej szopki i nie wysłuchać towarzyszących jej kolęd. Pomimo współczesności wykonania byliśmy zafascynowani ilością, różnorodnością  i kolorystyką postaci i przedstawianych scen.   Na koniec wędrówki smaczny obiad zjedliśmy w karczmie „Misoni” (polecamy;)

Korzystając z pięknej aury po wieczornej mszy św., (w intencji rodzin naszego kręgu), dysponując wypożyczonym kluczem, mogliśmy podziwiać 14 kaplic różańcowych z początku XIXw. (w formie okazałych budynków wykonanych –każda w innym stylu), a zlokalizowanych na Wzgórzu Różańcowym.

Przez te dwa dni w Bardzie gościliśmy u  sióstr  Zgromadzenia Służebnic Najświętszego Seca Jezusowego (sercanek) w Ich pięknym domu pielgrzymkowym im. Jana Pawła II. Siostra Elżbieta to prawdziwy wulkan entuzjazmu i radości wiary.

Niedzielę poświęciliśmy na Wambierzyce.  Mieliśmy szczęście (przypadek ?), że tego dnia przypadał festyn majowy, a w Sanktuarium Wambierzyckiej Królowej Rodzin i Pięknej Miłości podczas Mszy Św. odnowiliśmy przyrzeczenia małżeńskie. Eucharystie wzbogacała muzycznie orkiestra góralska z Kasinki.

Oczywiście w programie pobytu w Wambierzycach znalazła się ruchoma szopka pochodząca z 2. połowy XIX w. i bardzo ….wysokie schody prowadzące na kalwaryjskie wzgórze wzorowane na Górze Oliwnej ze stacjami Drogi Krzyżowej.

Część z nas do domu wybrała się popołudniu. Niektórzy zdecydowali się jednak na zdobycie Szczelińca Wielkiego; w trasie (wejście 2 godz.) można było spokojnie ulepić niejednego bałwana. W nagrodę za wytrwałość mogliśmy po zejściu ze szlaku, o 21. podziwiać pierwszą w tym roku iluminację bazyliki w Wambierzycach. Niezapomniane wrażenia – w połączeniu ze śpiewem „Ave Maryja”.

Dziękujemy sobie nawzajem za tak aktywnie i modlitewnie spędzony czas. Do następnego spotkania. Niech ta relacja będzie zachętą do kolejnych wyjazdów i jak liczymy w jeszcze większym gronie.

Szczęść Boże

rodziny 6 kręgu

OAZA OSÓB DOROSŁYCH

fblachSerdecznie zapraszamy na comiesięczne spotkania modlitewne i formacyjne Oazy Dorosłych.

Pierwsze spotkanie odbędzie się 28 września 2016 r.

o godzinie 18.30 w Domu seminaryjnym

przy ul. Grunwaldzkiej 50 w Legnicy.

Wspólnota Dorosłych Ruchu Światło-Życie jest próbą odpowiedzi na pytanie o miejsce ludzi dorosłych w Kościele. Grupa gromadzi dorosłe osoby, które pragną pogłębić swoją formację w charyzmacie Ruchu Światło-Życie. Zapraszamy każdego kto nosi w sercu pragnienie spotkania z Bogiem we wspólnocie.

Animatorzy: Ks. Piotr Kot, Marzena i Janusz Zawadzcy. kontakt tel: 504 109 814

MSZA REJONOWA

240px Kosciol mbkp legnica

Msza rejonowa

25 września, godz. 15:00, parafia MBKP w Legnicy. Podczas Mszy nowe pary animatorskie będą przyjmować posługę od par ustępujących. Po Mszy zapraszamy wszystkich na agape :-)

ADORACJA NAJŚWIĘTSZEGO SAKRAMENTU

adoracja najswietszego sakramentu w intencji poju w syrii

Zapraszamy na pierwszą po wakacjach adorację Najświętszego Sakramentu 16 wrzesnia o godz. 20:00 do parafii MBKP w Legnicy.

Please publish modules in offcanvas position.